دیوارهای جدا کننده

 
دیوارهای جدا کننده:

دیوارهاي جدا كننده كناف ديوارهاي غير باربري هستند كه براي تقسيم فضاهاي داخلي ساختمان استفاده مي شوند . اين ساختار شامل قابهاي فولادي سبك ساخته شده با مقاطع ‍بوده كه صفحات روكش دار گچي در يك يا چند لايه به وسيله پيچ مخصوص بر روي آنها نصب مي شوند . به نحوي كه در انتهاي كار سطحي يكپارچه و بدون درز كه قابليت رنگ آميزي و كاشي كاري يا هر نوع پوشش نهايي ديگري خواهد داشت حاصل مي گردد، فضاي خالي داخل ديوار امكان استفاده از انواع عايق حرارتي و صوتي را فراهم نموده و همچنين عبور و دسترسي به تاسيسات الكتريكي و مكانيكي را به راحتي ميسر مي سازد .

مزايا :

سبك و ايمن در برابر زلزله
داراي رفتار ميانقابي مناسب در زلزله
عايق حرارت صوت و رطوبت
مقاوم در برابر آتش مستقيم تا 2 ساعت
كاهش هزينه هاي سازه و فونداسيون با توجه به كاهش بار مرده ساختمان
انعطاف معماري بالا
نصب سريع و آسان
قابليت رنگ آميزي بلافاصله پس از نصب
دسترسي و تعميرات آسان تاسيسات
قابليت ترميم و تعويض
دور ريز بسيار كم مصالح
اجراي سطوح وسيع با حداقل مصالح مصرفي و افزايش سطح سفيد در زير بناي ساختمان با توجه به ضخامت كم ديوارها
حمل و نقل آسان و ارزان

ديوار خارجي ساختمان

در اين ساختار از صفحات مسلح سيمان به عنوان لايه خارجي ديوار استفاده مي شود . در ايران معمولا از قطعات سنگ . آجر پلاك در نماها استفاده مي شود كه به صورت دوغابي بر بدنه ديوارهاي خارجي اجرا ميشوند.


 
 ديوار تاسيساتي

با اجراي دو لايه قاب فلزي با فاصله از يكديگر مي توان از فضاي به وجود آمده جهت عبور تاسيسات الكتريكي و مكانيكي استفاده نمود. قرار گيري تاسيسات در فضاي خالي ديوار و دفن نشدن آن در داخل ديوار علاوه بر رفع مسئله خوردگي و كاهش هزينه تعميرات دسترسي به تاسيسات و تعميرات و نگهداري را در مرحله بهره برداري آسان مي كند .

 

 

ديوارهاي تزئيني دكوراتيو

ديوارهاي كناف داراي انعطاف معماري بسيار عالي مي باشند به همين جهت مي توان طرحهاي گوناگون معماري را يا استفاده از اين ساختارها اجرا نمود.
 

 

 

 

ديوار مقاوم در برابر حريق

اين نوع ديوار به عنوان سدي در برابر عبور آتش و حرارت بسيار بالا عمل می کند و دماي طرف ديگر سمت ايمن سازی شده از اندازه محدودي تجاوز نمي نمايد .

 

 

 

ديوار مقاوم در برابر اشعه ايكس

 با نصب يك لايه صفحه سربي در فضاي داخل ديوار كناف مي توان از عبور اشعه ايكس جلوگيري نمود اين نوع ديوارها در مراكز راديولوژي استفاده ميشود .

 

 

 

ديوار چاه آسانسور

اين ساختار جهت جداسازي فضاي چاه آسانسور از ساير فضاهاي ساختمان استفاده ميشود.
 
 
 

 

 

قالب وب سایت : تک وب دیزاین